Oorlog in zorgverzekeringsland

Zorgverzekeraars zijn een heftige strijd begonnen om de klant op internet. Prijsbrekers maken deze week hun maandenlang geheim gehouden premies bekend via gratis social-media zoals Facebook en Twitter. De eerste internetverzekeraar met een premie van onder de € 70 heeft zich inmiddels gemeld.

Terwijl iedereen in Nederland op z'n portemonnee is gaan zitten en grote uitgaven schrapt vanwege de om zich heen grijpende financiële crisis, blijkt slechts vijf procent van alle Nederlanders bereid om hun dure zorgverzekering om te ruilen voor een budgetvariant.

Dit terwijl dat toch al gauw ruim honderd euro per jaar goedkoper is. "Angst voor het onbekende, terwijl daar geen enkele grond voor is", verklaart Erik Hordijk van vergelijkingsorganisatie Verzekeringssite.nl het gedrag van 95% van zijn landgenoten.

Hoewel alle basisverzekeringen precies dezelfde, door de overheid vastgestelde dekking hebben, besluit ieder jaar slechts een handvol verzekerden de overstap te wagen naar een goedkope aanbieder. "Verzekeraars weten dat verreweg de meeste klanten gewoon blijven zitten, dus bieden ze dat kleine aantal kritische consumenten via internet een alternatief aan. De grote groep zittenblijvers betaalt daarmee in feite de korting van de overstappers", weet Hordijk.

De goedkoopste aanbieder van dit moment is de nieuwe verzekeraar YouCare.nu, met een maandpremie voor de basisverzekering van € 69,50. Volgens YouCare-directeur Eric Schlösser lijdt zijn bedrijf verlies op klanten die uitsluitend voor dit laagste basistarief kiezen, maar hoopt hij uiteindelijk iets te kunnen verdienen aan klanten met een uitgebreidere dekking.

Bron: De Telegraaf

Belangrijk: laat uzelf altijd goed adviseren door een onafhankelijke expert op dit gebied, bijvoorbeeld een onafhankelijke vergelijker van zorgverzekeringen.

Advertentie

Jouw content hier?

Jouw artikelen mogen ook op deze website staan, zolang ze maar over onze onderwerpen gaan. Kijk op de contact pagina voor details.