Tevredenheid over zorgverzekeraar groeit

Klanten zijn dit jaar iets positiever over de dienstverlening door zorgverzekeraars dan in 2010. Dat concludeert het Verbond van Verzekeraars uit een onderzoek onder 9.000 consumenten door GfK. Het rapportcijfer voor de ziektekostenverzekeraars is gestegen van 7,62 naar 7,74. "Ruim 80% van de verzekerden voelde zich klantvriendelijk behandeld en was tevreden over de wijze waarop zijn verzekeraar zijn declaratie heeft afgehandeld."

Wel geven consumenten aan dat zij niet altijd goed op de hoogte zijn gehouden over de voortgang van een declaratie. Verder vindt 87% van de verzekerden de brieven van hun verzekeraar begrijpelijk, al leest maar 77% de brieven zorgvuldig.

De telefonische bereikbaarheid blijkt goed: 83% zegt snel iemand aan de lijn te krijgen en 80% voelt zich gewaardeerd als klant.

Overigens betaalt de klant inmiddels wel de helft meer voor zijn zorgverzekering ten opzichte van 2006, zo heeft de site Zorgkiezer.nl becijferd. "Consumenten betalen meer maar krijgen er minder voor terug. De beloften van het nieuwe zorgstelsel worden vooralsnog niet waargemaakt", luidt de conclusie.

Bron: AM

Belangrijk: laat uzelf altijd goed adviseren door een onafhankelijke expert op dit gebied, bijvoorbeeld een onafhankelijke vergelijker van zorgverzekeringen.

Advertentie

Jouw content hier?

Jouw artikelen mogen ook op deze website staan, zolang ze maar over onze onderwerpen gaan. Kijk op de contact pagina voor details.